Opis
Twórcy teatrów pragną budować zaufane miejsca kultury, nie tylko za sprawą swojego repertuaru, ale również za sprawą sztuki użytkowej, którą posługują się w celu tworzenia koherentnego wizerunku teatru. Jest to przejaw rywalizacji, która wymusza wyróżnienie się na tle konkurencji. Postanowiliśmy przygotować projekt koncepcyjny serii plakatów dla Teatru Polonia w Warszawie.
Redesign logo
Projekt logo odnosi się do symbolu intelektu twórczego (1) oraz symbolu wspólnoty (2) jako, że Fundacja Krystyny Jandy to miejsce rodzinne, stworzone przez nią samą, jej córkę (Marię Seweryn – aktorkę) oraz nieżyjącego męża (Edwarda Kłosińskiego – operatora kamery).
Konstrukcja znaku
Aplikacja mobilna na smartfony z systemem android
Umieszczone na plakatach kody w łatwy i wygodny sposób łączą plakat z aplikacją. Po ich zeskanowaniu na ekranie telefonu wyświetlany zostaje kontent odpowiadający danej sztuce. Aplikacja została zaprojektowana na standardowych patternach Androida, dzięki czemu poruszanie się po niej jest bardzo intuicyjne dla wszystkich użytkowników tego systemu.
Layout plakatów
Wszystkie zaprojektowane plakaty zostały zbudowane przy użyciu czerni, bieli oraz koloru dodatkowego. Ograniczona paleta kolorów pozwala na zwiększenie siły działania plakatów, podobnie jak w przypadku znaków drogowych.
Spójność projektów pozwoli na zbudowanie wiarygodnego wizerunku Teatru Polonia. Plakaty zostały opatrzone dwupoziomowymi kodami qr (zawsze w tym samym rozmiarze), które po zeskanowaniu wywołują odpowiednią funkcję aplikacji, dzięki której użytkownik będzie mógł zapoznać się z opisem sztuki, oraz materiałem foto / wideo.