Opis

Nasz projekt zakładał stworzenie interaktywnego portalu internetowego, który umożliwiał składanie zamówień na projekty wnętrz oraz zakup mebli i wyposażenia domowego online. Portal ten został zaprojektowany z myślą o wygodzie użytkowników, zwłaszcza pod kątem korzystania z urządzeń mobilnych, dostosowując się do preferencji klientów. Rozwiązania UX zostały spersonalizowane, aby zapewnić intuicyjne i wygodne doświadczenie użytkownika.

Cel i funkcjonalności systemu

 

Głównym celem projektu jest ułatwienie procesu projektowania wnętrz oraz zakupu mebli i wyposażenia domowego online. Portal umożliwia składanie zamówień na projekty wnętrz poprzez interaktywne narzędzia, które pozwalają klientom przekazać swoje preferencje stylistyczne, wymiary pomieszczeń oraz budżet. Ponadto, platforma zawiera sklep internetowy, w którym klienci mogą przeglądać produkty, filtrować według preferencji i dokonywać bezpiecznych płatności online. Istotną funkcjonalnością jest rejestracja dla projektantów wnętrz, umożliwiająca im prezentację portfolio i pozyskiwanie nowych klientów. Dzięki spersonalizowanym rozwiązaniom UX, użytkownicy mogą łatwo poruszać się po platformie i korzystać z jej funkcji, zwiększając satysfakcję z korzystania z portalu.

Etapy prac

1. Audyt

 

Przeprowadzony audyt systemu ujawnił wiele krytycznych błędów, które powodowały trudności w korzystaniu z systemu. Należały do nich nieprawidłowe kody kolorystyczne, złe umiejscowienie elementów interaktywnych, co skutkowało zaniechaniem pracy przez użytkowników.

Projekt charakteryzował się brakiem spójnej strategii i konsekwentnej ścieżki użytkownika. Rozwiązania UX i UI prowadziły do dezorientacji i frustracji użytkowników. Portal miał także problemy z etykietowaniem i stosowaniem odpowiednich oznaczeń. Co ważne, projekt nie był przygotowany z myślą o urządzeniach mobilnych, które to miały być głównym urządzeniem dla tej witryny.

2. Process flow / Przebieg procesu

 

Niektóre dotychczasowe kroki w procesie projektowym wydawały się zbędne. Ich usunięcie pozwoliło skrócić proces wizualnie, lepiej wykorzystując przestrzeń na ekranie, by wszystkie elementy procesu i projektu zmieścić na jednym widoku.

Tak przygotowany widok umożliwia obsługę na urządzeniach mobilnych bez konieczności przewijania ekranu, co jest istotne, zwłaszcza przy obsłudze jedną dłonią, co dodatkowo wspiera główny cel przeprowadzania procesu z dowolnego miejsca i w każdych warunkach.

3. Propozycje rozwiązań

Ekran główny projektu

Kluczowym dla tego projektu był ekran główny projektu, dlatego ważne było stworzenie rozwiązania, które umożliwiłoby umieszczenie wszystkich niezbędnych elementów do przeprowadzenia zamówienia projektu na pierwszym widoku. Szczególnie istotne było odpowiednie zaprojektowanie elementu CTA (Call to Action). W tym przypadku CTA jest dynamiczne i stało się integralną częścią procesu, która teraz, w przeciwieństwie do poprzedniego projektu, jest klikalna. Zostało również odpowiednio wyróżnione poprzez intuicyjną ikonę strzałki na kolorowej apli.

Nowy projekt został zoptymalizowany pod kątem obsługi na urządzeniach mobilnych. Cały interfejs przeszedł proces przeprojektowania, a proporcje elementów zostały dostosowane do ich funkcji. Obszary tego ekranu zostały starannie zaprojektowane, z naciskiem na główny cel. Teraz kroki procesu, będące istotnym elementem funkcjonalnym, zajmują niemal 80% przestrzeni, co zapewnia wygodę obsługi. Elementy informacyjne zostały zoptymalizowane tak, że zajmują jedynie 10% powierzchni, przy zachowaniu dostarczania wszystkich niezbędnych danych.

Ekran ten został zoptymalizowany indywidualnie zarówno dla wersji desktopowej, jak i mobilnej, co umożliwiło wykorzystanie pełnego potencjału widoku na każdym z urządzeń, przy jednoczesnym zachowaniu spójności między tymi dwoma środowiskami.

Więcej wygody, tyle samo kliknięć

Kreator tworzenia nowego projektu został przeprojektowany i podzielony na dwa kroki. Jest to przemyślana zmiana, która nie tylko nie wydłuża procesu tworzenia, ale także sprawia, że jest on bardziej wygodny dla użytkownika, a co istotnie skróciła czas tworzenia projektu.

Intuicyjne powiadomienia

Użytkownik jest informowany o aktualnym stanie procesu poprzez ikony statusu i otrzymuje powiadomienia toast o nowych możliwościach czatu. Każdy etap zamówienia zawiera pasek postępu i oszacowany czas zakończenia.

Widok „Moje projekty” zawiera informacje o postępie prac nad każdym z projektów oraz alerty dotyczące zmian, To pozwala użytkownikowi uzyskać szczegółowe informacje o swoich projektach bez konieczności otwierania każdego z nich osobno.

Najważniejsze informacje w pierwszym widoku

Wszystkie ekrany zostały zaprojektowane tak, aby najważniejsze informacje znajdowały się już na pierwszym widoku i były w całości widoczne na jednym ekranie. Dzięki temu użytkownik od razu ma dostęp do kluczowych danych, co przyspiesza i ułatwia korzystanie z aplikacji.

Promowanie produktów

Po zakończeniu projektu, klient otrzymuje listę zakupową, a projekt trafia do portfolio, gdzie może służyć jako inspiracja dla innych oraz do promocji produktów.

Strona projektu różni się w zależności od celu użytkownika: zamawiający widzi najpierw informacje o projekcie i listę zakupową by mieć ją pod ręką, z kolei użytkownik przeglądający projekt w portfolio najpierw widzi wizualizacje projektu.

Zwiększenie wartości koszyka

W celu zwiększenia sprzedaży ułatwiono przeglądanie listy zakupowej poprzez filtrowanie i sortowanie produktów. Dzięki temu możliwe jest zmienianie kolejności produktów w zależności od potrzeb, na przykład od produktów najtańszych, lub wyświetlanie jedynie produktów z kategorii dodatków, które cieszą się największym zainteresowaniem. To sprawia, że maksymalizowanie wartości koszyka jest najłatwiejsze.

Sprzedaż promowanych produktów

By jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż wybranych produktów, została zaprojektowana sekcja z promowanymi zestawami, które mają pozwolić na niedrogą odmianę wnętrza zainspirowanym projektem.

Sekcje te w zależności od promowanej grupy produktów opatrzone są zawierającymi obietnicę nagłówkamiakimi jak „szybka odmiana wnętrza” sugerującymi, że jest to sposób na niedrogą i nieinwazyjną zmianę w aranżacji domu.

Zapraszamy do kontaktu